23.3.07

Bobovo brojanje

Kako vidim, Bobova latinica je postala pravi hit! Red je došao da svoje reforme privedem kraju.

Ali, zar je moguće usavršiti savršeno, pitate se vi! Pa i nije, zato je fokus sada na latiničnim brojevima. Prednosti novog sistema su, videćete, ogromne. Dakle, 0, 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11... – kakva notorna glupost, arapska izmišļotina, prodali celom svetu muda za bubrege.

Od sada se koriste sledeći simboli:

0 – Н
1 – Ј
2 – Д
3 – Т
4 – Ч
5 – П
6 – Ш
7 – С

Помислићете, pardon, pomislićete da sam se zaustavio na broju C jerbo devet počiņe istim slovom kao dva (ako niste primetili druga Bobova reforma koristi početna slova brojeva, pisana ćiriličnom ćirilicom) a osam počiņe sa O što se lako da pomešati sa starom nulom.

Ali ne, nije zbog toga. Bobova reforma je daleko suptilnija i oslaņa se na oktalni sistem, a ne decimalni. Što će reći, od sada se broji ovako: jedan, dva, … , sedam, deset, jedanaest, … , sedamnaest, dvadeset itd.

Dakle, ono što smo nekada zvali deset, sada je dvanaest, a ono što je nekad bilo 64, sada je sto, odnosno JHH.

Zašto je ovo mnogo boļe, pitate se vi. Pa iz bar tri vrlo jaka razloga:

Kao prvo, veza između binarnih i Bobovih brojeva je vrlo laka. Sigurno znate da jedan bajt ima 8 bita (ukoliko se iko još seća šta je to “8”). Po novom sistemu jedan bajt ima tačno JH bita (slovima – deset). I nema više anomalije da jedan kolibajt ima ДHHH bajta (1024 po starom sistemu) već ih ima tačno JHHH (hiļadu, odnosno 512 po starom “sistemu”, ako se ono može nazvati sistem). Prednosti su vam već evidentne, znam.

Druga velika prednost je što nema više brkaņa slova O sa brojem 0, jer smo tu nulu vrlo elegantno izbacili iz upotrebe.

Treća velika, po meni najveća, prednost je ta što oslobađa tipke “8”, “9”, i “0” za Bobova latinična slova “ļ”, “ņ”, i “ð”.

Vaš Bob Rock, godine TCДC

9 comments:

Novosađanka said...

hahaha... ceo novi sistem da bi se omogucio predhodni novi sistem... kako si krenuo, kao Gustav ces ceo svet da ofarbas u crno:))

Bob Rock said...

i ti se secas te epizode?! svaka ti cast, sta bih dao da je ponovo vidim...

Novosađanka said...

*prethodni

Novosađanka said...

Ja mislim da je Gustav smisljen da decu od malih nogu uci nekim korisnim stvarima, kao na primer - da moras nauciti kada da stanes, inace ces preterati:)

Ne primenjujem to na tvoju temu koja me je nasmejala, nego kazem, "javilo" mi se evo bas sada.

Novosađanka said...

A vidi ovo. Jos neko se seca i ove i drugih epizoda, i ako mu je verovati, moze da se nabavi disk...
http://www.vreme.com/cms/view.php?id=451691

Unknown said...

meni se ovo jako dopada.
PRVO, stane se posle sedam, sto je jako mocno magijski i to postuju i najvece psihopate na svetu (vidi film) i time bi se sigurno slozio i kastaneda.
DRUGO, osam - stara deset - je istovremeno kraj neceg, pocetak novog, a i, ako je tiltnes za 90 stepeni, beskonacno. to bi svima trebalo da bude jasno. don't go there. beskonacnost. ((barem je beskonacna bila kad sam ko klinac bez milosti i beskrajno terao automobilcice po autocesti. iako je bila u arapskom obliku. nisam ni znao koliko su mi se ti arapi uvukli u moj mali svet.))
TRECE sam zaboravio ali se jasno secam da je bilo jako dobro... ko sto kaze Gasa, bas je lep osecaj imati ideju.

Bob Rock said...

hassane, mislim da cu da prestanem da delim svoje velicanstvene ideje. samo me vas dvoje citate a, kao sto rekoh, ja ciljam na trziste cele sfrj!

mada, svaki je pocetak tezak... ko zna, ko zna.

a ono za gasu: umro sam od smeha, iako se ne secam te njegove izjave. samo se secam onog galeba :)

pozdravi maju!

Unknown said...

Bobe - kakvo je ovo ... ekhm... na slovenackom omahovanje, na engleskom faltering... ne secam se reci na srpskom ali znam da ima jedna i to odlicna.

ergo, gde je tvoja karakteristicna hrabrost u facu poraza (bravery in the face of defeat)? ko sto kaze kostner "build it and they will come out of the woodwork ili cornfield or whatever" u nekom weird amero bejzbol filmu.

a sto se tice gase - imam kolor hardcover strip o gasi i videces ga kad se vidimo. hoda po ulici i, gle, iznad njega oblacic sa light bulb-om. gasa ima ideju. trci ko lud preko ulice, pored policajca, ignorise onu ribu koja ga jur, juri upstairs, dodje do svoje laboratorije i... oblacic prazan. pa misli, misli... i misli. jos uvek prazno. tuzna faca. ne seca se. onda se mu lice razvuce u osmeh i kaze... ne secam se, ali, bre, bas je lep osecaj imati ideju.

cuvaj se. i javi mi se emailom neki put.

m.

Novosađanka said...

hehe... vas dvojica ste bas jedan drugom "side kick". Ono, nadopunjavate se.

Nemoj Bobe slucajno da prestanes da delis svoje grandiozne i revolucionarne ideje sa svetom, tvoj blog mi je bas draga literatura. Osim toga, sta fali svetu sa 3 stanovnika? Mze da bude bolji od ovog sa zilion. Izlistaj svoj blog na www.planetoid.srpski.org

Poz.